Kedilerden İnsanlara Bulaşan Hastalıklar

ANTAKYA VETERİNER KLİNİĞİ TARAFINDAN HAZIRLANMIŞIR.
Günümüz toplumunda gittikçe yaygınlaşan kedi besleme, beslediği kediyle aynı evde yaşama, bir çeşit hayatı paylaşma olayı beraberinde bazı soru işaretlerini de getirmektedir. Kedi sahiplerinin aklındaki sorulardan belki de en önemlisi “kedilerden insanlara bulaşan hastalıklar nelerdir?” sorusu. Her ne kadar bir çok hayvan sahibi bu konuyu dikkate almasa da önemseyenler de artık bir o kadar fazla. Kedilerden insanlara bulaşan hastalıklar isimli yazımızda sizin için bu hastalıkları inceledik. İşte onlardan bazıları;

1-LYME HASTALIĞI

Lyme hastalığının etkeni burkholderia mallei adı verilen bir bakteridir. Bu bakteri ıxodes cinsi kenelerin vücudunda yaşamakta olup keneler tarafından ısırılan kedilere bulaşabilir ve kedilerde hastalık yapabilir. Aslında bu keneler beslendikleri omurgalı hayvanlardan aldıkları bu bakteriyi başka omurgalı hayanları da ısırmak suretiyle de taşırlar. Bu sebeple lyme hastalığı  sadece kediler ve insanlar için değil bir çok memeli hayvan için de bir tehdittir.

Lyme aşısının semptomları çok farklı olabilmektedir. Bu özelliğiyle taklitçi hastalık diye de bilinir. Bu sebeple teşhis edilmesi oldukça zor olmakta, akla son gelen hastalıklardan biri olmaktadır. Böbrek ve karaciğer hastalıklarından tutun da eklem rahatsızlıklarına kadar bir çok şeye neden olabilmektedir.

Lyme hastalığının tedavisi: Tedaviden çok koruma ve kontrol önemlidir. Bu amaçla hazırlanmış lyme aşıları kedi ve köpeklere yılda bir kere yapılmalıdır.

Lyme aşısının aşı takvimindeki yeri için tıklayınız

Lyme aşısı hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Lyme aşısı Antakya Veteriner Kliniği bünyesinde bulunmakta ve uygulanmaktadır.

Information: Zoonoz.

Bu hastalık hayvanlardan insanlara geçebilmektedir, bu sebeple zoonoz bir hastalıktır.

Tip: Aşılama önemli

Bu hastalıktan korunmak için iki konuda hassas davranılmalıdır. Birincisi lyme aşısının düzenli olarak uygulanması, ikincisi dış parazit uygulamasının aksatılmamasıdır.

2)KUDUZ

Rabies virüsun sebep olduğu kuduz hastalığı bulaştığı memeliyi 15 gün içerisinde ölüme sürükler. kuduz virüsü kedilerdee köpeklerde, sıçanlarda, ineklerde, insanklarda yerleşebilir.

Kuduz hastalığının tedavisi: kuduz hastalığının tedavisi bulunmamakla beraber aşılama ile korunma sağlanabilir.

Kuduz hastalığının aşı takvimindeki yeri için tıklayınız.

Kuduz aşısı antakya veteriner kliniği bünyesinde uygulanmaktadır.

3)GİARDİOZİS

Giardia İntestinalis, dünya genelinde insanlarda en çok görülen bağırsak parazitidir. Hijyen kurallarına dikkat edildikçe bu hastaşığa yakalanma riski azalacaktır.  Parazit içeren hayvan dışkıları ve insanların yaşadığı bölgelerdeki nehir, göl vb. yerleri kirletmesi sonucuyla su kaynaklarının kirlenmesine sebebiyet verebiliriler. Şehirlerde klorlu su verildiğinden dolayı bu ihtimaller ortadan kalkar. Giarda hastalığının belirtileri; sulu ve kötü kokulu dışkı, aşırı gaz, karın ağrısı, iştahsızlı, mide bulantısı ,vücutta aşırı su kaybı olarak gözlenebilir.

4)KİST HİDATİK

echinoccus granulozus